onsdag 3 juni 2009

Valpbus

Idag har vi hälsat på gamle Rocko och hans "lillebror" Nipper som är 14 veckor. Nipper är faktiskt halvbror med vår bloggkompis King. Jag satt på gräsmattan i 2 timmar och pratade med deras matte och jag tror att Luma konstant for runt-runt som en racerbil hela tiden. Lille Nipper försökte hänga med så gott han kunde. Jag var lite nervös innan jag åkte dit, Luma har ju hittills varit yngst och vi har inte träffat på så många valpar. Primus var inte snäll mot yngre hundar och det har jag med mig, och tanken har ju slagit mig att jag skulle kunna föra över min noja på Luma... Men som tur var behövde jag inte vara det minsta orolig, hon skötte sig perfekt och lekte så fint med den lille. Visst, hon sprang omkull honom ett par gånger men det händer ju. När Luma ville ha leksaken för sig själv gjorde hon inga onödiga utfall utan lyfte lite på läppen och det räckte. Så skönt.
Det blev också så tydligt vilken skillnad det är mellan hannar och tikar bland gårdisarna. Luma är 10 månader och väger 6 kg. Nipper är 14 veckor och väger 4.2 kg, lika stora tassar hade de och trots att hon är större så såg hon lite "klen" ut bredvid honom.

Tyvärr blev det inga bilder då Nipper tycker att kameran är en otäck sak så jag lät den ligga. Ni får hålla tillgodo med en bild på Luma hur hon såg ut när vi åkte till ateljén efteråt.

3 kommentarer:

King sa...

Skönt att få vila upp sig när man kommer hem! Sova på rygg är toppen!

Det är härligt när hundarna kan leka bra oavsett ålder & storlek!

Grabben är en riktig sötnos! Pappa upp idagen!

Ulrika sa...

Ha ha vilken härlig stil hon har Luma. Vilken tur att hon funkar bra mot valpar, det är ju skönt! Mina träffar valpar ganska ofta, så jag hoppas det ska få dem att inte tycka det är så märkvärdigt. :)

Myran o Matte sa...

Den bilden säger väl allt om dagen!