måndag 8 juni 2009

Snabbisar


Luma i trappan, på husväggen har mamma tejpat med silvertejp så att inte humlorna skall flytta in igen!



Vi har varit en sväng på Koster. Upp på lördag och hem på söndag. Det var fint väder och det blommade i hela trädgården, fint. En snabbis, men jag skall åka upp igen i slutet av veckan och sen skall vi stanna ett tag. Jag skall sommarjobba lite under min semester (bara lite, 1 dag i veckan) och jag var på ett möte nu. Luma fick vara ensam en stund. Det gillade hon inte, hemma i lägenheten är det ju inga problem att vara själv, men på Koster behöver vi öva. Hon är ju inte riktigt hemma där ännu, men det blir hon.

Luma väntar på veterinären...och kollar in de andra i väntrummet
En snabbis till veterinären har vi hunnit med idag också, vaccinering. En månad för tidigt men det gjorde tydligen inget. Bra, jag åker endel fram och tillbaka under sommaren och är rädd att jag tappar bort det annars. Luma sa ingenting när hon fick sprutan, förra gången skrek hon rakt ut!
Vi har ett mysterium här hemma. jag har "tappat bort" flera viktiga kablar. Till mobiltelefon, kameraladdare bla. jag har antagligen lagt dem på ett "smart ställe", jag är bra på det. Det är bara det att nu vet jag inte ens i vilket lanskap det där jäkla stället kan vara. Blir så trött på mig själv.

2 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Blir väldigt avundsjuk på erat Koster. Mer sommar än så kan det inte bli. Njut!!!!
Myran står också på tur för spruta och äckligt blodbrov (rabies).

Ulrika sa...

Ja, dessa sladdar som man jämt får leta efter... Ja, jag ställer Safira i Borås på lördagen men kommer även på söndagen bara för att njuta! :) Så jag ska försöka leta upp dig och kolla in Lumisen när hon ställer upp! Kul! Kanske Sonja tävlar med någon BC i Agility också! Lääängtar till Boråsutställningen ska bli jättekul!!