lördag 13 juni 2009

Köksfix!



Först kallt, sen varmt. Solen har legat på, hundarna är trötta. Luma solar sig allt vad hon kan och Rose-Marie ligger i skuggan. Lilla sommarhuset är städat. Min snälla pappa har hjälpt mig att byta avloppsrör under diskbänken. Inga mer våta strumpor när man diskar. Luma verkar börja känna sig hemma här också. Hon smyger inte efter mig när jag går omkring, utan kan gå och lägga sig själv i ett annat rum. Nu ligger hon i min säng och sover och Rose-Marie ligger i korgen hos mig i köket.
Lumas matrutiner ballar ur så fort Rose-Marie är med. R-M blir väldigt hungrig när Luma är med och vänder man ryggen till har hon slukat varenda smula. Luma i sin tur blir lite försiktig med maten när R-M är med... Hon skall bo med oss en vecka och om jag inte är vaken kommer R-M bli fet som en boll och Luma tyna bort...
Nu väntar först 2 planeringsdagar i början av veckan. Vet inte hur jag skall uppbåda energi till dem, har liksom redan mentalt tagit semester. Höstens schema som skall diskuteras ligger inlåst i bilen i Strömstad så jag har inte direkt förberett mig. Skönt blir iallafall att åka en annan väg till jobbet, från Strömstad till Dalsland, istället för att åka från Göteborg. Gillar att åka genom Bullarebygden, fantstiskt vackert område med fina gamla gårdar och sjöar. Rekommenderas varmt.

1 kommentar:

Myran & Matte sa...

Blir avundsjuk på er IGEN! Att åka vid Bullasjön är nog det vackraste som finns. Åk för mig med...