lördag 27 juni 2009

Luma i Fengersfors


Fina NotQuites café

I fredags morse tog vi första båten till Strömstad och bilen vidare till Dalsland. Jag är med på en utställning på fantastiska Not Quite i Fengersfors. Not Quite är ett gammalt enormt bruk som nu används till ateljéer och verkstäder för konstnärer och konsthantverkare. De har även galleri, butik och ett grymt café. Besök rekommenderas varmt. Vi hängde utställningen igår och idag var det vernissage. Luma har varit med hela tiden. Inte jättekul för henne, men värmen har gjort att hon iallafall inte har orkat vara så aktiv under dagarna. Hon har varit grymt duktig, legat på min tröja när jag jobbat och inga problem med att övernatta på ett helt nytt ställe heller. Igår blev det kvällsdopp i Dalslands kanal och en långpromenad i skogen sent på kvällen. 5! dalsländska fästingar fick hon, blev lite förvånad, hon har ju Front-line på sig... men när jag kollade var det visst 8 veckor sedan jag satte på det, slarvigt av mig!
Luma när vi hänger...
Luma på vernissage...
Luma på lunch...
Hm..får lite dåligt samvete när jag ser bilderna. Men vi har varit aktiva också, jag lovar!

Inga kommentarer: