tisdag 23 juni 2009


På toppen ligger getterna!


Här är de ute på promenaden,de syns knappt i naturen.

Imorgon kommer Rose-Maries riktiga husse och matte hem från Istanbul. Då kommer hon att bli väldigt glad, jag med. Det går jättebra att ha R-M, men det blir lite bökigt med två busfrön ibland. Båda två vill sitta i knät när jag kör båten, båda två vill ligga under täcket på samma sida... Det där hade inte varit några problem alls om det inte var så att R-M är rätt så ego när det gäller knän och sovplatser. På en sekund kan denna solstråle förvandlas till en surkärring utan dess like. Tror hon fått det efter sin pappa ; ) som också vaktar sitt knä som om det gällde livet. Tror att hon håller på att bli tjock också, mitt fel, Lumas matvanor är över hela köket och jag har inte kollat R-M ordentligt.
Idag tog jag iallafall en båttur utan hundarna. Det blåste rätt bra så det var lite meck att hitta någotsånär lä. Gick iland på en holme som heter Lilla Jutholmen, det var skönt att hundarna var hemma, för det var endel måsungar därute. På andra sidan ett litet sund gick det getter, så vackra. Ett samarbete med Nordens ark har jag för mig, så de är också av "gammal svensk lantras". Förra sommaren råkade vi ut för ett gäng tonårsbaggar på en holme. De var inte så charmiga, trampade runt i kläderna, röjde i picknickpåsar och när vi försökte schasa bort dem, lyfte de på benet och pinkade sig i skägget! Häromdagen lyfte Luma på benet och kissade ner hela R-M:s huvud. Det hände ju rätt ofta när man hade hanhund, men det är första gången jag är med om det med Luma... Vi fick tvätta R-M:s tofs när vi kom hem...


Bilder från morgonpromenaden



3 kommentarer:

King sa...

Så vackert, tänk att skärgården ser så olika ut hos er och hos oss!? Det ser såå vackert ut!

Två hundar är dubbelt så mycket jobb och en hel del konkurrens mellan hundarna. Grabbarna har rykt ihop 3-4 ggr då är det bara att gå emellan och sen försöka att undvika de vårsta situationerna.
Tur att glädjen också är dubbel!!

Myran o Matte sa...

Tur att vi har er så vi får uppleva den fantastiska skärgården. Helt underbara bilder, kan nästan känna salt- och tånglukten.
Min knäppa welsh lyfter alltid ett bakben när hon kissar så du kan ju föreställa dig hur lilla Myran ser ut...

Lina & Cärla sa...

Viklen fin det var på Luma i tidningen Gårdshunden!