torsdag 4 juni 2009

Hundshopping

De sista dagarna har jag shoppat loss ordentligt känns det som. Först och främst har vi köpt ett tält, Luma och jag, som vi skall ha i Tollarp på rasspecialen. Jag har bestämt mig för att åka ner, tror inte att jag ställer ut, men vi skall försöka komma med på någon "provapå"kurs och sen blir det roligt att se lite tävlingar och titta på andra hundar. Jag var lite fundersam till att sova i tält med en "varnande" hund, men alla jag pratat med har sagt att det gått jättebra och då har flera av dem skälligare hundar än Luma. Det blir upp till bevis i Skåne. Vi har satt upp tältet på prov här i lägenheten och det var inte svårt så det skall vi nog klara. Jag är en frilufstyp men defenitivt ingen campingtjej så det här kan bli riktigt skoj.
Mera shopping..en ny jättefin sele till Lumapuman. Från Mr Koppel , de sitter bra och finns även i halvstorlekar. Kollade noga att de gick att tvätta i maskin med tanke på Lumas bajsrullarvanor.
En annan sak jag skulle vilja shoppa är en kylfilt att ha i bilen (ingen AC), Åssborns husse hade köpt en kylkrage i samma material som filten, det lät ju smart. Det får bli en tur till innan nästa värmebölja.



5 kommentarer:

Hot Hippi sa...

Vad fin du är lilla Luma.Ser ut att sitta bra din nya sele, är det reflex på den också?.Har du också känslig hals som Hippi? Hon vill inte ha något som trycker på halsen då hostar hon.

ililla sa...

Vilken fin sele! Kylfilt? var kan man köpa sådan? AC:n i bilen har lagt av lagom till sommaren och jag har inte råd att lämna in den för lagning. Detta verkar vara ett billigare alternativ.

King sa...

Vi tältade förra året och det var fler som gjorde och det gick bra. King var visserligen bara 5 mån men det var fullt med hundar och människor runt om i tält och husvagn och det var inget skällande. Jag tror att hundarna snabbt anpassar sig till miljön och flocken. Förhoppningsvis syns vi i Tollarp!

PS Jag tycker att du ska ställa Luma!

King sa...

Smal som en vinthund! Helt rätt så ska en gårdshundstjej se ut!
Massan kommer senare runt 2 års åldern och sen är dom inte
klara förrän typ 3... och det ska en domare veta... är dom för grova redan nu så blir dom som hus sen!

Myran o Matte sa...

Mera tips på kylprylar: köpte förra året runda platta "frysklampar" klädda med flistyg, som man lägger under filten i bilen. Väldigt bra och det blev nästan för kallt!

Mycket söt tös i fin sele!
Sköt om er och ställ ut!!!!