tisdag 31 mars 2009

Vatten




Luma och jag tog bilen till Hinsholmen för morgonpromenad. Lite mulet och blåsigt men jätteskönt såklart. Hade glömt hennes täcke hemma, så vi skyndade lite så hon inte skulle frysa. Blir man stillastående märks det snabbt att det blir kallt för henne. Trots lite tråkigt väder klev hon glatt ner i vattnet flera gånger. Hon går i och kikar lite på tång och stenar som sticker upp. Jag är glad att hon verkar så odramatisk inför vattnet, när vi var på Amundön i söndags så stoppade hon ner hela nosen under vattnet, inga problem där inte. Det skall bli väldigt spännande att se om hon gillar att simma och hur hon kommer att reagera när jag badar.

Primus älskade att bada, men eftersom han totalt saknade impulskontroll kunde han nästan bli farlig. Utan att tänka sig för kunde han kasta sig av båten i farten eller simma jättelångt ut i vågorna för att titta på en nätkula eller en fågel. Han simmade som en säl och hoppade i när man minst anade. Han gjorde mig rädd många gånger när han var för långt ute eller om det var kallt i vattnet.






Kolla matte, jag hoppar i en gång till!

1 kommentar:

Hot Hippi sa...

Vilka härliga bilder.Längtan till härliga bad kommer närmre...