fredag 27 mars 2009

Snö



Den utlovade snön kom under natten, såklart. Vem kunde tro något annat. Luma var ytterst tveksam till att gå ut, lyfte på tassarna högt de första metrarna. Vi spelade lite hundspel när vi kom hem. Roligt, men jag tror att klossarna är lika goda att tugga på som godiset under dem.





Igår kväll var vi och tittade på en Rallylydnadstävling i Lerum, jag hade tänkt att det skulle bli en bra miljöträning för Luma. En skitkall kväll blev det, så fröken fick sitta kvar i bilen på sitt fårskinn. Det var roligt att se rallylydnaden, men jag har inte blivit biten av det som så många andra. Blir nog andra träningsformer för oss, men alltid kul att göra något hundigt såklart.

Idag skall jag åka in till stan och köpa en mindre rygsäck till våra utflykter. En som är lagom för termos, några mackor och kanske en klöv. Den jag haft tills nu är alldeles för stor och bökig. Funderar på en klassisk Kånken. Luma får vara hemma och ensamträna lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh jag vill också ha en Kånken, men jag kan inte bestämma vilken färg! Sen är de väl svindyra..?