lördag 7 mars 2009

Örebro

Jag har varit en snabbis i Örebro och hängt en utställning. Har aldrig varit i Örebro tidigare och hann egentligen inte se så mycket nu heller, men några varv runt i stan på jakt efter parkering blev det iallafall. Det var många pampiga byggnader och dyr parkering.


Nästa vecka skall jag jobba i Dalsland mån - fre, Luma kommer att vara hos "mormor och morfar". Hon har det jättebra där, men jag tycker att det är jättejobbigt att vara ifrån henne en hel vecka, en evighet. Det är ju tyvärr nackdelen med mitt jobb, att när jag undervisar så är jag borta några dygn i sträck, men oftast inte mer än 3. Den stora, stora fördelen är att jag gör väldigt mycket planeringsarbete hemma vilket innebär att jag ofta är hemma flera veckor i sträck. Det är ju och andra sidan toppen för Luma, då är hon med mig hela tiden, hemma eller i ateljén. Hon har aldrig några långa ensamna dagar som många kämpar med och det är skönt. Jag har turen att ha pensionerade föräldrar som älskar djur och som gärnar stoppar ner en extrahund under täcket.
Det är ju ett pussel att ha hund, men jag tycker alltid att det är värt det.


1 kommentar:

Anonym sa...

Förstå att det är jobbigt att vara utan Luma flera dygn. Cärla och jag har hittills alltid varit tillsammans...på ont och gott faktiskt. I alla förhållanden (!) är det nyttigt att komma ifrån varandra ibland. Tack för kommentaren om hovslagaren. Berätta om din häst!