söndag 22 mars 2009

Gårdshundsträff

Luma fikar...


Luma tigger hos Snobben...


..och hos Freja...


..och hos Elvis...


Lumas otroligt söta helsyster Lill-Maja var där, roligt att få träffa henne! Hon var något högre och kraftigare än Luma och hade lite smalare, längre nos. Men de är så lika, jätteroligt att se dem, de har precis samma blick och öron. Maja vägde nästan 1,5 kg mer! än Luma, jag skall försöka göda upp henne lite, kanske inte riktigt så mycket, men lite....Tycker att hon äter ganska bra, men hon springer av sig allt på engång verkar det som...


Jag försökte ta en bild på dem tillsammans men det var ju hopplöst att få dem stilla på samma fläck.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med så många gårdshundar! Den enda gårdshund jag hittat här omkring är de på kursen som är korsning med tax!

Hur mycket väger Luma? Cärla verkar ha stannat på 6 kilo. Hon är slank och fin i hullet. Att "göda" är nog ingen bra idé, i alla fall inte om du tänker på Lumas hälsa. Vad jag har lärt mig skall valpar och unghundar ALLTID vara slanka så att de växer sakta.

Anonym sa...

Fina jyckar Jenny.

Lina, om vi har tur blir det Tax/Gårdis blandning även i Majorna vad det lider.

/B

Jenny Beckman sa...

nä Bosse, det blir det inte!

Skogsstjärna sa...

Jenny: kolla bland retriever- eller taxklubbarna om du vill hitta en bra viltspårskurs, där finns det nog störst chans!

Kul med gårdshundsträff!

Anonym sa...

Bo: varför korsa en så underbar ras som gårdshund???????? Med tax som har jaktinstinkt.... Näääää! Hoppas du skojar med mig!

Anonym sa...

Skojar o skojar Lina,
bara grabben får till det så.

Anonym sa...

Ha ha,vilken liten tiggarhund! ;) Visst är det kul med rasträffar! Safira äääälskar Chihuahuor, reagerar Luma likadant med gårdshundar?