torsdag 1 oktober 2009

Läxan



Jag har hämtat hem Luma från denna veckas hummerfiske och nu har vi landat i lägenheten igen. Ganska skönt. När man jobbar på annan ort och sover kvar på jobbet som jag gör så längtar jag ofta hem.. Bara att vara hemma och fika i köket känns nu som värsta lyxen. Har en intensiv arbetsperiod sept-okt men sen lugnar det ner sig och vi kan jobba i ateljén lite ett tag.
Vår läxa har vi naturligtvis inte tränat så mycket på, det märks. Luma var så överladdad förut när vi skulle träna att hon gång på gång försökte jucka på mitt ben???! Knäpphund. Vi fick i läxa att verkligen försöka få in en riktig fotposition, det har vi ju börjat med innan så där blir det mycket finslip. En fortsättning på den läxan var att ta det första steget från fotpositionen till det fria följet. Där har vi verkligen problem.
Första problemet var för mig att lära mig att börja med vänster fot, den närmast Luma. Jag vet inte vilken fot jag börjar gå med när jag gör det naturligt, men när jag skall tänka på mitt första steg, ja då snubblar jag fram!!!
Andra problemet blir när Luma skall ta det där steget som jag skall tokbelöna, för hon sitter så jäkla bra på sin lilla rumpa och det syns på henne hur duktig hon tycker att hon är när hon sitter kvar trots att jag går.. Jag vill ju inte börja locka med godis nu när vi inte har jobbat på det sättet innan, förut använde jag mitt finger som en target som hon följde. Det känns inte heller ultimat men bara jag får henne att lyfta på rumpan så löser det sig nog. Det är roligt att just Luma blev så tung i gumpen helt plötsligt eftersom hon är så väldigt bra på att just studsa omkring utan någon markkontakt alls...

2 kommentarer:

Annika sa...

Tack för inlägget i min blogg.Luma ser ut att vara en riktigt söt tjej.Själv har man nu 2 snygga gårdiskillar.Blev oxå lite förtjust
i en svart vit som en pirat men hade ju bestämt oss för en chokladpralin.//Annika Timon & Qvintus.

cecilia sa...

TIPS: Träna att gå brevid dig separat först, utan att börja sittande i utgångsposition. När du har belönat några gånger för rätt position eller bra attityd (eller tom. båda samtidigt!?) medan hon går brevid dig, så kanske hon följer med dig från sitt i utgångsposition också sen!