torsdag 29 oktober 2009

Störning

Igår fick jag och Luma vara störning och publik när Linda Laikre tränade freestyle med sina hundar. Jag blev grymt imponerad, inspirerad och lärde mig ett och annat bara genom att titta. Luma störde på allt vad hon kunde, jag satt vid stereon och försökte sköta ljudet, Luma satt med sina hundkompisar Nipper och Tindra en bit bort och pepstudsade. Tror att hon ville komma till mig och dessutom var det det tokigaste hon sett när Holly kröp jättefort över golvet...Kände mig peppad när jag åkte hem igen.

Ikväll har vi varit på GMBK och tränat lite. Jag försökte först med Västra kyrkogården, där brukar det vara ostört, men det är ju allhelgona snart och kyrkis var fullt av bilar. På GMBK var det ganska lugnt, Luma var med mig och tyckte att det var roligt. En schäfer tränade ganska nära, det var bra, L brydde sig inte om det. Vi försökte oss på en plats"sittning" på slutet tillsammans med Felix, men just då rusade ett gäng lösa bordercollies förbi bakom oss, jag hann stampa på kopplet som tur var. Felix rörde såklart inte en min, men Luma blev omedelbart en studsboll.. Men vi gör om det nästa gång!

Inga kommentarer: