lördag 31 oktober 2009

Skolgård is the shit

Jag brukar gå till Västra kyrkogården och träna när jag inte orkar ta bilen till GMBK, inte så att vi springer runt på gravarna, utan för att det finns bra upplysta asfalterade gångar där. Nästan aldrig några bilar eller människor på kvällarna, men nu kring storhelgerna är det tjockt med folk, helt omöjligt att gå dit. Idag slog det mig att jag brukade gå till en skolgård i närheten när jag hade Primus, har helt glömt bort den trots att den ligger precis där vi bor. Delvis inhägnad, upplyst och folktom på kvällar och helger, perfekt.


Det var en nymålad basketplan där, Luma hoppade över de vita sträcken som de vore hinder.. Känslig för störningar är hon så det räcker. Om vi hör människor som kanske-kanske skulle kunna ha med sig en hund, då bara måste Luma upp och moffa lite. Absolut inte sitta med ryggen mot konstiga ljud, nä det går inte. Men hon tycker att det är roligt att träna, och orkar faktiskt hålla på en stund, det är grymt bra.



Söt färdigtränad räka!

3 kommentarer:

King sa...

Bra ställe att öva på! Sonen hade fotbollsträning idag, så på den stora grusplanen intill övade jag!

Tycker som du, helt perfekt, stora ytor och ganska så inhägnat!

Hot Hippi sa...

Riktig snyggig är du Lumatjejen!

Lina sa...

Tack Jenny & Luma! Cärla skötte sig jättebra och jag är såååå stolt. Men å andra sidan hade jag inte varit besviken om det gått sämre. För mig är utställningen en rolig grej och inte blodigt allvar. Viktigast var att jag och Cärla fick en glad dag tillsammans med goda hundvänner.