måndag 28 september 2009

Belöningar


Jag har tänkt endel på belöningar sista dagarna. Luma vill hellre leka än äta godis.Leken ska vara något som hon kan dra och ruska i, helst ganska mjukt. Skall det vara godis ska det helst vara kokt kyckling eller något annat "rent" kött. Köttbullar och korv funkar, men är "sådär". För mig blir det ibland belönande att få belöna Luma. Antagligen är det en orsak till att jag slarvat med positioner, nästan rätt kan också bli belöning för det är ju så roligt att hon vill träna...Nu blir det skärpning från min sida men tänk om man kunde slänga upp ett sorkhål varje gång det blev bra. Lycka!

4 kommentarer:

cecilia sa...

Eller tänk om man kunde ha en skog med rådjur i och några roliga hundkompisar i fickan!?

Myran o Matte sa...

Nöj dig med sorken, vet ja!
Skulle säkert vara uppskattat på lydnadskursen om du kastade iväg en levande sork som belöning! Jag hade i alla fall skrattat ihjäl mig...

Unknown sa...

Levande sorkar kanske är svåra att få tag i, men marsvin är ganska likt ju. Dessutom billiga i djuraffärenerna.
Du kanske tom. kan få mängrabatt.

/B

King sa...

Lite jord ifrån ett sorkhål i en strumpa? Doft ligger ju kvar hur länge som helst.
Jag har låtit King välja i affären en liten vit piphund gillar han!
Små godisar typ Hunter Plastburk med Grön etikett, Training Mix, Mini ser läskiga ut men dom är toppen!

Det är fantastiskt roligt med hundälskande barn...dottern vill ha en alldeles egen hund...helst en PK hund...