söndag 20 september 2009

En väldigt trött Luma var däckad hela eftermiddagen igår efter utställningen. På kvällen åt hon en jätteportion och piggnade till och fick värsta valprycket och for runt runt och hoppbet mig i händerna. När vi gick och la oss somnade hon på min huvudkudde med sitt lilla huvud PÅ mitt huvud. Det har hon inte gjort sedan hon var en liten valp, imorse när vi vaknade låg hon under täcket som vanligt.

Har tänkt på att hon var så låg igår, jag vill ju verkligen att hon skall tycka att det är kul, annars är det ju meningslöst. Vitsen är ju att man har en kul hunddag tillsammans. Sista tiden har jag inte riktigt känt igen henne och det kan ju ha med löp, skendräktighet och vuxenhet att göra. Man har ju alltid hört tikägare prata om att det händer något efter 2:a löpet, jag har nog trott att det varit ngn slags myt men kanske gör det det iallafall? Jag vet att Martina skall göra MH med hennes syster Lilli om ett par veckor, jag väntar lite med Luma hon känns inte mogen ännu. Eller som domaren sa igår "lite bebis fortfarande" ;) Sötaste sorkjägaren är hon iallafall.

Luma med kompisen Trygge, man får hålla lagom avstånd...



3 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Myran har varit precis likadan som Luma. Tyckt att saker och ting är läskiga och stundtals varit låg, men ju mer hon har fått vara med om ju bättre har det blivit. (Självklart under kontrollerade former från min sida)
Jag hade tänkt MH testa Myran i oktober men kommer också att vänta med det. Bättre att bara köra rutiner och trygg tillvaro tills "världsvanan" inträffar.

Sofia W Lasren sa...

Hejsan!

Hittade hit från King's blogg. Du var schysst och skjussade in mig till Centralen efter rasklubbens årsmöte. Kul att det går bra med Luma:)

//Sofia, kennel Sofalex

King sa...

Hej Tjejer!

Tack för det moraliska stödet. Snart borde det synas på webben, Sofia fick svar på bara ett par dagar.... spelar ingen roll om det tar tid hoppas bara att det är bra.

Anmäl till MyDog så syns vi där!