onsdag 9 september 2009

090909

Invigning av Kosterhavets nationalpark! Vackert septemberväder när kungen kom.
Ett väldans hallå med helikoptarar och polisbåtar. Men när det kom till kritan var det roligare och mer "rörande" än jag trodde. Jag kände mig stolt och glad över Koster. Kungen kom med helikopter, ringde i klockan och åkte in till Strömstad igen med ostindiefaranden Götheborg. Efteråt hämtade jag hundarna och satte mig på bryggan i solen en stund.


Här kommer kungen!


Kära kosterbor....





5 kommentarer:

Hot Hippi sa...

Tittade efter dig och Luma på reportaget på TV må du tro!

Jenny Beckman sa...

Vad gulligt av er! Luma fick vara hemma, jag tänkte att det skulle bli långtråkigt och att hon kanske skulle bli rädd för helikoptrarna som for runt....

Myran o Matte sa...

Jag tänkte på dig igår när jag hörde om invigningen på radion.
Mysigt att vara på Koster ihop med Kungen! Ni ser ut att ha haft det väldigt trevligt.

Bosse sa...

Dina hummerkupor ser inte friska ut.
Det blir till att sy.
Föresten måste dom i vattnet och blötas nu.

/B

Jenny Beckman sa...

haha, jag håller med dig Bosse, de är riktigt risiga. .Skrotade kräftburar... De ligger där mest för att blockera alla grillfester som annars blir...
Å häruppe heter det inte "kupor" utan "tinor" ; )