lördag 19 september 2009

Partille Bk

Vackra Tindra fick HP i öppenklass

Inofficiell utställning på Partille Bk. Jag är både nöjd och inte nöjd med dagen. Det som inte kändes speciellt bra var att Luma blev så låg en liten stund innan vi skulle in i ringen och det gick inte över. Hon såg knäckt ut på bordet och drog in mot ringen bort från kanterna när vi gick. Tror att det var så fånigt och enkelt att en stund innan vi skulle in så gick en vacker gigantisk svart cane corso i "vår"ring. När den gick förbi oss så reagerade hon starkt, jag tänkte egentligen inte så mycket på det förrän vi skulle in och gå där den hade gått och jag kände att hon inte var sig själv. Hon var inte alls med mig, ville inte busa eller ta ngn godisbit. På bordet såg hon jätteolycklig ut och skakade, det brukar inte bekomma henne det minsta. Jag kan nog också "skylla" lite på att hon är lite skendräktig och inte riktigt sig själv. Att det var väldigt tight mellan ringarna gjorde även att det var lite svårt att slappna av. Vi får helt enkelt jobba med det där.

Trots det så fick hon fin kritik och HP. Det var bara 2 juniortikar och vi kom 2:a och gick vidare till bästa tik, och där kom vi på 2:a plats av 4. På 1:a plats kom junioren Björkils Mitzi-Mee, på 3:e kom Easy Jumps Utindra(Tindra) och på 4:e kom Kitenga Hot Hippie. Tror att Anne var jättenöjd med Tindra som inte ställts ut på många år och söta Hippis matte var också jätteglad över sin rosett!

Kritiken löd: 14 mån gammal tik, vackert huvud, högt ansatta öron, vackra mörka ögon, korrekt bett, raka framben, god skuldra, välvinklad, bra svansansättning. rör sig väl för åldern. gott temperament.

Att det står att hon har högt ansatta öron förstår jag verkligen, hon stod med öronen långt bakåtdragna och jag är förvånad att domaren inte tyckte att hon såg snipig ut i ansiktet för det tycker jag att hon gör när hon drar bak dem sådär. När domaren tackade mig sa hon att "du har en väldigt vacker tik, men hon är lite bebis fortfarande." Det var fint sagt.

Nipper håller på att bli en snygging!

Det är så roligt att träffa och titta på de andra. Hallon och Humla var där och tittade, Nitro och brorsan Nipper såklart, Hippis "syster" Noella var jätteroligt att se, en sån sötnos. Anne och jag stannade kvar och fikade i solen en stund och sen passade Nitro på att pinka på mitt ben den busen. Det var kul med en inoff tävling, det var lite annorlunda än officiell tycker jag. Här var det nog ganska generös kritik, vi hade knappast fått Hp med den uppvisningen som jag och Luma gjorde idag om det varit officiellt ;) Men nu är vi iallafall stolta ägare till 2 HProsetter, en off och en inoff. Det känns bra såklart.

Efter lång fika så slappnade vi av ganska bra tillslut.

Yohanna har lagt ut fina bilder från utställningen idag. Luma har glad svans på bilden, skönt!


4 kommentarer:

Y sa...

Jag måste säga att du nog är lite väääl självkritisk nu (takes one to know one ;-) ) - det såg jättefint ut när ni gick i ringen (jag har flera bildbevis på att ni hade jättefin kontakt, varav ett ligger ute på bloggen) och det syntes heller inte "utifrån" att hon var särskilt låg på bordet. Men jag förstår såklart att det handlar om din känsla av det hela och inte hur det verkligen såg ut. =) Hur som helst så tyckte jag hon var precis lika söt och duktig som vanligt, och 2:a i konkurrensen med HP var ju super!! =)

Sorry att jag inte hann säga hejdå, skulle bara bort och fota Balder och tänkte återkomma, men mötte en mor som hade väntångest att få komma hem. =) Låter som om ni hade en mysig fika i solen iaf. =)

Kul att ses igen, kram på er!

King sa...

Grattis! Det är nog bara två i en lång rad av kommande rosetter!!!?!!

Utställning är mer, tycker jag, en lek än blodigt allvar. Domaren dömer och tycker precis vad den vill, det är samma gamla hund som man "släpar" omkringoch butgången känns lite som ett lotteri... Man betalar för att drömma men chansen till den stora vinsten är så liten...

Det roliga är alla trevliga människor få se alla hundar och lite utflyktskänsla! Skulle det gå bra så är det bonus!

Grattis igen och Luma ÄR en riktig fining!

Myran o Matte sa...

Heja er! Jag tyckte ni gjorde det hur bra som helst. Glöm inte att det tar rätt lång tid att få "utställningsvana".
Ni kommer att skörda många priser och rosetter framöver, för Luma är så fin och helt underbart söt. Och vilken blick hon har!!!!! Wow

Ulrika sa...

Tyvärr kunde jag inte komma, låg hemma med bruten fot och huvudvärk. :( Men grattis till fin kritik. Jag tycker också att Safira ändrat sig efter andra löpet, hon har mognat och definitivt blivit mer vixen. Trygg i sig själv, reagerar inte lika mkt på andra (som hon tycker) "fula" hundar. Skönt helt enkelt!