onsdag 2 september 2009

Sen sist har jag varit hemma och sen upp till Dals Långed igen. I eftermiddag åker jag tillbaks till Göteborg, skönt. Högskolestudenterna har anlänt och det känns som det kommer att bli bra grupper i år med. Lumapuman har varit hos föräldrarna i Lerum i 3 dagar och haft det bra som vanligt. Hon känns helt bra i magen nu, pigg och busig, så nu hoppas jag att vi kan träffa lite kompisar för avbusning. Våra vänner Udo och Cartman är nykastrerade båda två, så där blir det bara lugna besök än så länge. Stackars Udo fick ont efter kastreringen och fick gå tillbaks till veterinären och få ännu mera smärtstillande, men nu tror jag det blivit bättre.

Luma är fortsatt spökig. Hon har nyligen fått för sig att hon inte gillar stora svarta hundar???? Svarta labradorer, rottisar och flattar! Knäppa hund, de hundar vi ungås mest med är ju just svarta: Udo, Cartman och Rose-Marie är jättesvarta, men små då så klart....Jag hoppas att det är något som också kommer att gå över...

4 kommentarer:

Y sa...

Ja, alltid hittar de på något att vara rädda för. =) Men just stora, svarta hundar känns som ett ganska vanligt objekt, faktiskt.

Lilla Leia tyckte t.ex. att min Banza var lite läskig i början, innan hon insåg att hon faktiskt var en rätt rolig lekkamrat... =)

Låter som om det kan bli en härlig termin då med bra studenter, vad kul! =)

Hörde om MH:t, vad tråkigt!!

Kram på er!

Myran o Matte sa...

Oh, så skönt om lilla magen har blivit helt kurerad nu. Som sagt, svarta-hund-faran är nog ett rätt vanligt problem. Kanske lite svårare att "läsa" främmande svarta monsters signalarer.
Håller med om MHt! Fy så synd att det blev inställt.

cecilia sa...

Cartman vill gärna busa! Han får gå egna promenader och vi har börjat träna igen. Det är bara Udo som fortfarande är uschlig.

Emelie och Elsa sa...

Elsa vill också gärna busa! :)