lördag 2 maj 2009

Morgonpromenaderna har varit så sköna sista tiden. Stilla och lagom varmt. Luma har börjat bada i älven på morgonen, hon simmar inte ännu men klafsar runt i vattnet upp till magen. Hon tittar uppmanande på mig för att jag skall peta i en pinne som hon kan gå ut och hämta. Jag tror inte att hon vet om att hon kan simma ännu. Nu väntar jag på att hon skall vakna så att vi kan gå ut i solen.


Inatt blev det sent, vi var på inflyttningsmiddag, Luma var med. Värdinnans barn hade ett par marsvin som Luma var väldigt sugen på. Hon kunde inte släppa att de fanns i samma rum, så vi fick lyfta bort buren till ett stängt rum. När det finns katter så kan hon släppa det efter en stund och slappna av men marsvinen var ju helt omöjliga att strunta i. Fast bara vi hade avlägsnat dem och hon fått nosa av platsen där buren stått så var det lugnt sen. Då la hon sig på filten jag hade med och somnade där. Vi kom hem vid halvtvåtiden och jag glömde bort att jag from maj har en egen parkeringsplats utanför mitt hus, så jag snurrade runt ett tag för att hitta en ok boendeparkering på gatan. Hjärnsläpp.

Den här fina killen träffade vi på promenaden igår, Rippåsens Åssborn, han hamnade i munnen på en schäfer för ett litet tag sedan. Ett stort sår på rumpan och en orolig husse blev resultatet av det. Läskigt.

3 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Hmm, undrar om det är samma Åssborn som vi tältade nästan grannar med på Tollarp i somras? Borde inte finnas så många dsg med det namnet? Stackarn, iallafall, hoppas han tillfrisknar snart, och inte blir schäferrädd på kuppen.

King sa...

Dottern har en liten dvärghamster som Pompe gillar... Dom brukar stå nos mot nos och sen blir Pompe ivrig... dörren till rummet är stängd och det funkar. Dottern låser dörren när hon gullar med sin hamster för säkerhets skull.
King han bryr sig inte alls.

Bra gjort av Luma att koppla av efter att marsvinen var borta!
Åssborn, vilken sötnos! Trist att sånt händer.
Ha' en härlig dag!

Cam sa...

Stackars liten...söt va han! Ja det kan gå riktigt illa med hundar! En bekant till mig hade en liten hund som belv ihjäl biten av en ilsken hund som hoppade över staketet och anfött hennes lilla tuss!