onsdag 29 april 2009

Lånepudel



Igår var pudeln Udo med oss hela dagen. Det var kul. Han är så oerhört lätt att ha med, tassar runt och väntar på att jag skall sätta mig någonstans så att han kan få sitta i knät en stund. Jag stoppade in honom bak i Felician och åkte ut till mina föräldrar så att han skulle få träffa sin dotter lite. Rose-Marie är resutatet av Udos mattes semesterresa, då hundvaktens jackrussel började löpa och Udo liksom gjorde en hopp-påsättning mitt under promenaden när ingen var beredd. 3 söta valpar blev det och de är nu 2 år. R-M och Udo är kanske inte så lika till utseendet, men till sättet är de lika på många vis. Lika följsamma och lättlärda och båda två låter ungefär som brandalarm när det knakar någonstans i huset.
Klickerkurs på kvällen, vi fortsätter med ställandet. Vill få till ett bra hoppstå, har fått i läxa att verkligen befästa och belöna ståendet, så att hon klarar av stora störningar där. Som det är nu så slår hon ner frambenen jättefint i marken, men sen vill hon smyga sig mot mig utan att stanna ordentligt. Jag älskar att gå kurs och tackolov gör Luma det också.

2 kommentarer:

Myran och Matte sa...

Måste bli en ovanligt smart hund av den kombinationen. Hmm, så mycket man skulle kunna göra med den...!!
Kul att ni också är lite kurstokiga. Är inte så bra på klicker men tycker det är jätte kul att lära sig.
Ha en bra Valborg hälsar
Matte & Myran

Ulli sa...

Grattis i efterskott!