onsdag 15 april 2009

Vildsvin!

I dagens Metro var det en artikel om att en kvinna blivit jagad av en ilsken 250kg:s-vildsvinsgalt på Västra kyrkogården. Hon hade varit ute på morgonpromenad med sin hund och den hade kommit farande och jagat henne. Känns sådär eftersom jag och Luma passerar Västra kyrkogården minst en gång om dagen. Vi gick vår morgonpromenad där idag tex... Jag har verkligen inte lust att möta en arg gris på morgonen. Vad gör man om man träffar ett provocerat vildsvin? Tar man hunden under armen och hoppar upp på närmsta bänk eller sprimger man? Jag har någongång sett vildsvin på håll när jag ridit men har aldrig kommit i "närkamp" med ett.



Klickerkursen igår var bra, varje gång jag åker därifrån så har jag fått lite nya insikter, det känns bra. Vi bestämde oss för en fortsättning, underbart då vet vi iallafall att vi får lite träningsmål under resten av våren.


Så här såg det ut när Rackarn tappade vinterpälsen förra våren...

1 kommentar:

ililla sa...

Hoppas att du slipper möta en " gris" när ni är ute, vad hemskt det låter för den stackars kvinnan. Det finns vildsvin uppe i Arlanda trakten men det är som tur några mil dit. Här på Järvafältet (som är bla stor skog och naturreservat) har man än så länge inte sett några men dom kommer snart hit också skulle jag tro.