onsdag 20 maj 2009

Regn och sol




Regnet som skulle komma drog förbi redan under förmiddagen. Sedan dess har det varit sol och varmt. Jag har hjälpt föräldrarna i trädgården (burit leca-block), Luma har grävt-grävt-grävt och Rose-Marie har mest skällt på en granne som målar sin fasad. Jag har även späckt det andra knät på mina byxor och inser att det inte finns någon återvändo. Det blir till att köpa nya jeans när jag kommer till stan igen. Med bikinisäsong som närmar sig är det lätt att få provrumsångest. Balla expediter som hänger över provrumsgardinen och kommenterar ens rumpa är otäckt. Beach 2009 ger kalla kårar just nu.
Hur som helst har vi tränat lite också. Hon gör jättefina ingångar om jag tar "klossen" till hjälp, den är numera reducerad till ett litet plastlock. Men fasiken vad svårt det är att lämna locket. Vi har kanske fått till det 2 ggr utan lock, så det kommer säkert att ge sig..men svårt! Nu har jag gjort några repetitioner med locket, tagit bort det...och då får jag: ställande, studsande, bugande liggande, sittande... hm..ja, tillslut kom ju ingången men den satt långt inne... Har också lagt lite nytt krut på inkallningsövningar eftersom det inte gick så bra på kursen sist.. på tisdag blir det upp till bevis när det är kurs igen.

2 kommentarer:

Skogsstjärna sa...

Hej! Det där med att lämna klossen tyckte Kasper också var svårt. Till sist löste vi det så att vi körde runt (i vårt fall) den tunna boken ett antal gånger, sen flyttade jag mig medvetet några decimeter från boken för verje repetition. Kasper var då så inne i övningen att han hängde med av bara farten. Tills han rätt var det var upptäckte att nu låg ju boken ett par meter bort från oss. Då sprang han genast och hämtade den, gullnosen. ;)
Men några träningspass till på samma sätt resulterade i att jag sedan kunde ta bort boken helt utan problem. Kanske ni kan testa den metoden?

Myran o Matte sa...

Visst är det svårt att kliva av inlärningsfasen och gå vidare! Usch, har jag alltid tyckt om det, och så typiskt att Luma provar alla konster som står till buds, för något måste ju vara rätt...bara att kämpa på.