torsdag 28 maj 2009

Tisdagskursen

Svåra inkallningsövningen igen. Fröken Jenny står med den JÄTTEHYSTERISKT roliga leksaken på mitten mellan mig och Luma. Jag ropar på Luma. Luma SKENAR till Jenny. Jenny gömmer omedelbart leksaken. Jag sätter Luma igen och går tillbaka och kallar in henne. Hon står som en stenstod, rör sig inte ur fläcken. Syns tydligt att hon tänker på hur hon skall komma åt belöningen. Sen plötsligt, efter lååång betänketid, springer hon mot mig och jag ger ett "bra, varsågod, ta den!" Luma tvärvänder och springer till Leksaken.
3:dje gången. Jag kallar in - Luma springer till mig och får direkt komma till belöningen. En sån duktig tjej. Det var tydligt att hon kom ihåg övningen från förra gången. Det var också tydligt hur hon verkligen funderade ut hur hon skulle få komma till leksaken.
I övrigt var hon Fröken vims resten av kursen. Jag är bortskämd med att hon har varit så "med" mig när vi varit på kurs. Inte denna gången, nu ville hon titta på de andra och nosa i marken och snurra runt. Får inte glömma att hon är 10 månader, då är det ok med lite vims..



Luma, valp hos uppfödaren..

1 kommentar:

Myran & Matte sa...

Jag tycker ni är väldans duktiga. Lite betänketid är väl helt okej när man fortfarande är "liten". Och med superleksaken som störning - oj, oj inte lätt...

Myran är just nu bara "vims" vad man än gör. Hetsig, otålig och allmänt stökig - usch när hon blir överambitiös!