måndag 25 maj 2009

Tandis



Igår träffade vi Åssborn igen. Vi bor i samma kvarter så jag har känt honom länge. Han är en så otroligt sympatisk hund, snygg är han också. Strax efter att jag träffat Åssborn kände jag hur det liksom "knäppte" i en tand, som när porslin spricker. När jag tittade i spegeln såg jag att en gammal lagning hade släppt och låg och vickade. Suck. Hade iallafall tur att få en återbudstid idag på förmiddagen. Jag är fruktansvärt rädd för tandläkaren, men har en deal med min att jag gapar stort jag kan, så jobbar hon så snabbt hon kan, utan pjosk. Det brukar fungera. Genomsvettig och 900 kr fattigare så var jag ändå nöjd med att jag gick dit.
Under eftermiddagen har vi gått en promenad med vår aussiekompis Felix i Änggårdsbergen. Det blev bus och ett gemensamt rull i en baj av något slag. Roligt med delade intressen. Vi hörde värsta grodkonserten när vi gick tillbaka. Helt fantastiskt, jag har hört enstaka tidigare, men aldrig så många på en gång...

3 kommentarer:

Myran & Matte sa...

Mycket snygg kompis, Luma, ta vara på honom!
Inte roligt med tandläkaren, håller själv på att bråka med en kindtand som inte vill bli bra. Usch, usch! Och som sagt; plånboken!!!Så mycket roligt som inte blir av...

King sa...

Åssborn ser ut att vara en riktig snygging! Kul med flera gårdshundar i samma del av stan.

Stackars Matte, tandläkaren är inte så rolig....ett nödvändigt ont dessvärre...

Ulrika sa...

Vilken fin kompis! Tandläkaren ska jag också till imorgon. Inte rädd, men ändå inte kul. Inte kul att betala för heller :( Vi kanske ses på Boråsutställningen ändå, jag ska inte ställa på söndagen, men ska sällskapa med en kompis. :)