torsdag 2 juli 2009

Senaste dagarna



Vi landade i Strömstad sent tisdag kväll..vackert och vindstilla. Säsongen har inte riktigt kommit igång ännu. Snart är det fullt party i gästhamnen dygnet runt, än så länge lugna båtfolket. Vi fick sitta själva i "hundrummet" på Kosterbåten, Luma sov och tuggade på ben hela vägen ut till Koster. En kvinna med en spaniel var på nedre däck och släppte fram sin hund för att hälsa. Det var en äldre tik och det gick jättebra. Direkt efter hälsningen börjar spanieln hosta och nysa och kvinnan säger att "oj hon är såååå förkyld, hon har snorat jättelänge nu!" Tack för det!!!! Vem 17 släpper fram en sjuk hund för att hälsa på andra? Det gör man väl bara inte. Så nu hoppas jag att vi inte åker på stora snuvan, det är väl bara att vänta och se.





Idag var jag ute på "Måskär" och badade. 22 grader i vattnet i ytterskärgården, fantastiskt! Vattnet så salt att det känns som man har grus på kroppen efter man badat. Luma och R-M fick vara hemma, litar inte på att de pallar värmen. För deras del har det blivit morgondopp och kvällsdopp med siesta däremellan.



Kunde inte låta bli att ta den här bilden med mobilen i natt när jag vaknade till. Sov-Luma. Hur mysigt får man ha det?

Y-flocken har lagt ut fina bilder från den varma utställningen i Borås...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad underbart och vilken underbar hund du har, att sova med sin käraste, både från hennes och din sida, är bland det bästa som finns!!!

Stor kram Tinna

King sa...

Träningen var kort, när det har svalnat på kvällen så piggnar King till. En ganska skön avrundning på dagen en kvällspromenad och sen ett par övningar.

Visst är det kul att dom sover under täcket hur varmt det än är?!!

Skärgården ser fantastisk ut! Jag tror att vattnet är varmare hos dig än här hos oss!

Y sa...

Åh, vad härligt ni ser ut att ha det!!

Vilken underbar sängbild på Luma, jag måste säga att det är en av sakerna jag ser mest fram emot med att ha en gårdis. Mina stora ligger visserligen i sängen, men tycker det är alldeles för varmt att ligga och gosa... =)

Irriterande matte du träffade, tyvärr finns det ju rätt många sådana. Håller tummarna för att Luma inte smittades!

Förresten - ja, det är säkert samma bok vi har; "Lydnadsträning i teori och praktik". Den är UNDERBAR! =)

Ha det fortsatt gott i värmen! Kram!

Myran o Matte sa...

Men hur knäpp får man bli???? Som människa vill man ju inte smitta någon så varför låta sin hund göra det?
Tur att ni kan njuta i friska luften och med nyttiga salta bad, kanske håller bacilluskerna på avstånd.
Nyfiken igen, vem har skrivit boken som nämns? Måste ha missat den.

Y sa...

Hej Myrans matte! =)

Den boken jag menar är skriven av Cecilie Køste och Morten Egtvedt, samma som skrivit "Klickerträning för din hund". Båda böckerna är jättebra tycker jag, men "Lydnadsträning..." är ju mer allomfattande, så bättre på det sättet. Men som sagt, båda är underbara!! =)