fredag 10 juli 2009

En fruktansvärt kass uppkoppling har det varit de sista dagarna. Väldigt irriterande. Nu när det regnar är det perfekt att surfa lite. Men icke. Jag har stickat strumpor istället. Ett hejdundrande åskväder har vi genomlevt. Luma tyckte inte om det, vi satt inne hos mina föräldrar när det var här och hon smet iväg med svansen mellan benen och la sig i pappas säng. Åskan var precis över oss och det slog ner på flera ställen. Bla på campingen, där en björk gick tvärs av och gnistsprut från ett annat träd. Flera campare som packade ihop sig dagen efter och barn som blivit riktigt rädda. Jag tycker inte att det är så otäckt om jag är inne, men vill helst inte vara på sjön eller ute.

Imorgon är det en dödsboauktion här på Koster, det skall bli riktigt roligt. Fynd kan man nog inte räkna med längre, alldeles för mycket antikrundor på tv, men det blir kul att titta runt lite.



Utanför köksfönstret ligger Primus i regnet. På andra sidan trädet ligger hans konkurrent Rocky. Luma var där igår och grävde ner en halväten grisknorr, de blev säkert mycket tacksamma!

3 kommentarer:

Lena sa...

Hallå där
Ja oj så vi längtar, känns helt otroligt att vi äntligen ska åka. Ååå tänk att få se alla vovvarna live, så roligt, kan knappt bärga mig. Ska bli kul att träffas igen också. Ha det toppenbäst så syns vi snart.
//Bensbybruttorna

King sa...

Usch vilket oväder, hoppas att sockorna blev fina!
Stackars Luma, ingen av mina reagerar på åska, kan bero på att vi har många flyg som går över här.

Snällt att dela med sig av knorren, generös tjej det där!

Ha' det bra och hoppas att vädret blivit bättre!

Siw sa...

En hälsning från två gårdishannar i Avan utanför Luleå. Vi ses nog minsann i Tollarp. Lumas bror Loka bor 3 km från vår by i en by som heter Unbyn. Han var hos oss på senaste gårdshundsträffen i maj.
Gå gärna in på vår hemsida och se hur vi gårdshundar har det i Avan. Jag tror att jag satt brevid er på årsmötet. Din hund låg på golvet och var jättelugn. Det var jag som blev vald till kassör i Rasklubben.
Hälsningar
Siw, Titus o Elliot