lördag 18 juli 2009

1 år!

Idag fyller den här skruttan 1år!



4 veckor var hon när jag fick besöka valparna första gången. Men jag fick inte tinga någon förrän uppfödaren lärt känna dem lite bättre och hade lite bättre koll på vilka typer de små liven verkade vara.



När de var 7 veckor fick jag tinga en valp. Jag valde länge mellan Luma och en annan tik. Den andra tiken var också svart-vit och lite större än Luma. Egentligen ville jag att det skulle bli den andra tiken därför att hon var lite större och vitare, men det blev ändå inte riktigt rätt känsla med henne. Tillslut skickade Martina ut mig på gräsmattan med de 2 valparna och lät mig stanna därute ett tag. Då, när det inte var andra valpar i närheten blev det tydligare skillnad mellan dem. Jag valde då Luma för att hon verkade mer "tillgänglig" och kontaktbar än den andra tiken. Det kändes också som det var lite mera tempo i Lumisen. Luma ville direkt leka med trasan jag hade med mig tex.
Jag har träffat den andra tiken på en gårdisträff, den är jättevacker och väldigt trevlig. Precis som jag uppfattade henne som valp, så verkade hon vara lite lugnare än Luma.
Nu är det ju såklart otänkbart att det skulle vara någon annan än Luma som var här.

hurra hurra!

5 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Luma, du hör väl hur vi hurrar för dig från Härrydaskogen! Sån tur att det blev just du som din matte plockade ut till slut. Hoppas du får mycket "smarr" och mycket trevligt på din 1 årsdag.

Kramis från Myran & Co

Udo sa...

Grattis Luma!

Helena o Nila sa...

Hurra Hurra Hurra
Stort GRATTIS till vackra Luma!

Ulrika sa...

Grattis fina Luma!

Y sa...

GRATTIS i efterskott finaste Luma! =) Vad söt hon var som valp då!

Jobbigt med löp är det alltid, och det verkar alltid komma vid fel tidpunkt. Konstigt, det där. =)