söndag 12 juli 2009

Auktion

Auktionen efter Sven Edward Coster igår var rolig. Och lite sorglig när man tänker på att det är ett helt liv som ligger utspritt för allmän beskådan. Det var många fina och spännande saker, i detta hemmet hade man inte köpt många nya prylar sedan 50-talet. Mångder av linnehandukar, vackra pinnstolar och seviser såldes, billigt! Själv kom jag hem med ett litet skrivbord från 20-talet för 100 kr och en hög med vackert broderade lakan. Sen blev det lite fyndlådor på slutet innehållandes gamla plåtburkar och andra askar. Väldigt glad över mina inköp. Nu skall hus och sjöbod säljas, utropspriset är 7 miljoner....
Hundarna fick en konstig dag igår, de var inte ensamna så mycket, men vi kom och gick om vartannat och rastningen blev mest i trädgården. Det har vi tagit igen idag med ordentliga promenader och lite träning. Idag förvånade hon mig genom att först vara okontaktbar vi fåren, hon stod som en surrikat och bara vrålstirrade. Senare satt det en främmande katt mitt på vägen, den gick vi förbi med löst koppel och kontakt! Blev glad! Främmande katter kan vara roligt att jaga lite...Egna katter gosar man med.








2 kommentarer:

Hot Hippi sa...

Vad mysigt,
Visst är det spännande med aktioner, vet aldrig var det slutar. Låter som fina fynd.
Jag fyndade 5 gosedjur för 30 kr till Hippi men lyckan varade inte länge innan de var söndertuggade!

Myran o Matte sa...

Aktioner klarar jag inte för då köper jag ihjäl mig! Alla saker, bra som dåliga, får mig att tänka; en sån måååste jag ha. Du gjorde ju väldigt bra och balanserade fynd låter det som.

Stackars er som fick ett sånt ruskåskväder. Åska i Bohuslän är bara så mycket, usch!