måndag 15 februari 2010

Rapport

Jo, det gick bra att sova med Rose-Marie i stan. Fast jag sov med en hand på hennes kropp hela natten, så att jag kunde vara beredd när vargylet eventuellt skulle bryta ut. För ett vargvrål gör sig bäst när man galopperar runt, runt så att man riktigt kan sprida sitt budskap. Antagligen förstod R-M allvaret i den där handen på ryggen för hon lät som mest som en symaskin inatt. Och det kan man ju stå ut med.
Morgonbajsen då? Jo, jag hade preppat kläderna kvällen innan, som man gör på teatern inför snabba klädbyten. Så när damen började muttra om att det var dags för morgontoalett vid halv 7, då hoppade jag i kläderna slet åt mig Luma och skyndade ut med hundarna på kyrkogården. Där sjöng vi morgonvrålsången samtidigt som R-M bajsade. Duktig hund och griftefridstörare.
Så vi pallar nog en natt till i veckan...
Men ikväll blir det agilitykurs.

5 kommentarer:

Unknown sa...

du fick iaf. med dig Luma ut ½7.
Sist jag var hunvakt så ville den också ut vid den tiden. Manne väfrade konsekvent hela den veckan att gå ut vid denna okristliga tid. Framemot 10 tycker han det är med lagom för en morgonrunda.

/B

Myran o Matte sa...

Kan tyvärr inte låta bli att skratta när jag föreställer mig hur ni ser ut så dags på morgonen på en kyrkogård!!!!! Och i det ärendet...

Y sa...

*s* Vilka roliga små egenheter hon har för sig! Morgonyl... =)

Jenny Beckman sa...

Bosse, jag hade aldrig fått med mig Luma om jag inte hade tagit henne under armen. Hon tycker också att man skall sova till minst kl 10!
Jag brukar hinna jobba en bra stund innan hon ens visar sig...

cecilia sa...

Juck rudlar har många konstiga rastypiska drag...morgonpigga vrålapor är de iallafall allihopa!