torsdag 4 februari 2010

En alldeles vanlig torsdag

Hade inga kablar med mig till jobbet denna gången så jag kan inte visa några bilder härifrån. MEN om jag haft det kunde ni fått se mig först skotta ut bilen från parkeringen i morse, sen köra jättejättelångsamt på E6:an och senare parkera i en enorm snödriva utanför Stenebyskolan (kanske blir Felicia fast där till våren). Kanske kunde jag visat bild på kopieringsapparaten där jag tillbringat större delen av eftermiddagen sittandes på en pall stirrande lite håglöst när jag ätit min torra macka från bamba. Det finns många varianter.
OCH..det är galet mycket snö. Säkert 1 meter.

Mamma har skickat en bild på vad Luma har för sig i Lerum när jag inte är med...


Här kan man se hur Luma med god aptit äter upp Rose-Maries mat. Den är nämligen mycket godare än Lumas egen och den har också olika färger på kulorna. Varken Luma eller Rose-Marie gillar de gröna bitarna. Luma kan pilla i sig någon i nödfall, men det skulle aldrig Rose-Marie göra. När hon har ätit klart ligger de där-de gröna otäcka-prydligt utsorterade på fatet.. Hon är skicklig hon.


1 kommentar:

Myran o Matte sa...

Gröna pluttar - tvi! Det måste ju vara som ärtor och ärtor är äckliga, tycker till och med Myran som annars äter allt.