torsdag 18 februari 2010



Inte bild från idag...idag snö. Igen. Jag har hittat morfinhostmedicin i kylskåpet. Den har gjort susen, med den och några Panodil i kroppen har jag jobbat jättebra.

Idag pratade jag med en kille som hade en jack russel. Han tyckte de var så fantastiska hundar för de kom överens med alla andra och var så bra i flock. Mina störda(och underbaraste) jack russlar har velat dunka på alla hundar de sett...att vara i flock fanns liksom inte på kartan. Det är skönt med Luma, när jag går på kurs tex behöver jag aldrig vara orolig för att ha henne lös. Hon tar inte sats och försöker sig på att spöa upp någon på andra sidan planen, möjligtvis att hon smiter för ett bus med Elsa såklart, men knappt så. Känns lyxigt när jag tänker på det.

Nu skall jag gå ner i källaren och mata pelletspannan.

5 kommentarer:

cecilia sa...

Åh, vilken fin bild! Jag tycker det är skönt att ha en hund som inte springer iväg och juckar på andra hundar när vi är på kurs eller tävling längre :)

Jenny Beckman sa...

Just det, Udo-tävlingsjuckaren!!!

Anonym sa...

ni är bara avundsjuka på att en av er får jucka!

Myran o Matte sa...

Tror att du har smittat mig via skärmen för jag är vidrigt förkyld och har ingen "kokainhostmedicin". Den är ju bara bäst! Sus in i dimman kan man säga...

Ha, Jack Russell tycker jag det finns två av. En superdupermodell och den mer vanligt förekommande - "det skall inte finnas några andra djur utom jag" varianten.

Lina o cärla sa...

Du Jenny...håller med dig! Och att ha en gårdshund är att ha en lyxhund...aldrig har jag träffat smidigare & ljuvligare hundar. Cärla är med mig överallt och hittills har hon aldrig ställt till problem, varken lös eller kopplad.