onsdag 30 juni 2010

Gäsp!


Snart kommer Rose-Maries riktiga husse och matte hem. Det är tur det för hon sörjer djupt när de är borta.
Och sen så är hon ju väldigt aktiv om natten. Det är inte Luma och jag vana vid. T e x har vi möss i huset som krafsar under golvet. Luma och jag vet det, men vi orkar inte bry oss på nätterna. För trots att Luma är en äkta gårdshund så finns det väl någon måtta på det med.
Rose-Marie däremot, hon far upp med ett vrål ur sängen vid minsta krafs. Sen tutar hon runt, runt som ett litet tåg med pistongsvans, runt i hela rummet. Mycket tröttsamt, inatt skedde detta både vid 01:37 och 03:50.
Luma låtsas som hon inte märker vad som sker, men jag måste ju vakna till och liksom styra upp det hela, annars verkar Rose-Marietåget kunna hålla på ett tag.
Men som sagt, ikväll får hon sova i ett annat hus med sin riktiga matte och Luma och jag skall kolla på Twin peaks till sent och sen sova heeela natten!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vad mysigt ni verkar ha det!!! Själv har jag två dagar kvar till semester, denna vecka har känts som en hel evighet. Jag ska vara med Ada varje sekund, typ hela tiden. Kan hända att det blir någon kväll med öl men tveksamt. Ev åker jag en sväng till Mora nästa vecka, annars Hovis eller hemma:)) Talade med Cissi med ny hund, hon var förälskad. Härligt!!!
Vi hörs, stor kram

King sa...

Ser så himla härligt somrigt ut!!!
Svensk sommar när den är som bäst! Det är resebyråkatalog känsla, så stilla och vackert och så sööta hundar som bonus!

Ha' en fortsatt somrig sommar!

Amanda Axelsson sa...

Jag ser att våra gårdisar har samma intresse :)
Ligga som en groda med bakbenen är alltid kul haha :D