lördag 5 juni 2010

Idag tycker jag att det blev en riktigt bra hunddag. Jag upplevde att Luma var nästan lite rultig när jag hämtade henne hos "mormor o morfar" igår, 3 dagar med konkurrens kan göra susen för matlusten.
Imorse blev det alltså långpromenad med tillhörande simtur, bra för midjan om gårdshunden börjar bli cylinderformad.. Efter doppet tränade vi en stund. Precis så där spattig som hon är efter badet, så skulle jag vilja att hon var jämt på träning. Vilket ösa, roligt. Det passerade flera hundar och hon brydde sig faktiskt inte mer än att hon tittade till några gånger.
Hon är kräsen med godis, men när det gäller lek så det mesta bra. Idag hade jag ingen leksak med mig, men då gick en gammal pinne jättebra istället.
Hemma fick hon sen vara med när jag meckade lite med cykeln. Det klarar hon bra, hon bara lägger sig ner och slappnar av.
"Hundar i nöd", kommer tyvärr ej ihåg namnet på konstnären.
En uppblåsbar jätteskulptur av Nils Kristofferson
Under dagen blev hon ensam ngr timmar medans jag var på vernissage på Röhsska. Tillbaks igen så fick hon följa med på konstutställning i Azaleadalen i Slottskogen. Massor av folk, barn, bollar och hundar, bra träning. Dessutom fick Luma ragg också. En väldigt snygg brun gårdishanne på 7 år.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars pudlar i alla möjliga färger som håller på att ätas upp av jorden..

annapanna : )

Unknown sa...

de i swärklass bästa pudlar jag sett, alla kategorier