tisdag 8 juni 2010

Idag har jag varit på eftermiddagsmöte med andra textilkonstnärer. Trevligt samtal och god mat och som alltid drar det ut lite på tiden. Luma var ensam hemma och jag satt på nålar sista halvtimmen. Men det var inga problem, hon låg och sov när jag kom hem, så skönt att det funkar. Vi gick ut ner mot hamnen och via ateljén där vi stoppade i en tvättmaskin som vi sen plockade ur lagom på hemvägen igen.

Nere vid vattnet och Pannhuset var det ganska ensamt så vi kunde busa och träna lite. Vi var lite oense om kvällsdoppet som jag tyckte att vi kunde skippa... regnet hänger fortfarande i luften men det är skönt iallafall.
Vi har fått träna ganska mycket på att ligga kvar. Att kunna lägga sig bredvid mig och sen inte resa sig på armbågarna så fort jag rör mig från eller mot henne. Jag har försökt vara duktig och belöningsplacera godiset nära marken och det verkar som det har hjälpt. Vi tar små steg här och där, och just nu tycker jag att huvudsaken är att hon är på gott humör, lite busig och att jag känner att det är "vi".

Inga kommentarer: