lördag 3 juli 2010

Luma och jag har agilitykomplex. Våra vänner är så enormt duktiga och det känns som jag måste kunna alla termer och handlingssystem som jag inte förstår, för att ens våga hoppa ett hinder. Dumt, jag vet. Det är bara jag själv och ingen annan som får mig att känna så. Dessutom har jag inga tävlingsmål så det borde ju bara vara roligt och inte kravfyllt.
Nu har vi iallafall tagit oss i kragen och hämtat några vedklabbar och byggt ngr hinder, försöker komma ihåg lite vad Cecilia har lärt mig.
Luma tycker såklart att det är askul, hon kastar sig som en raket över hindren. Rose-Marie kör mer skuttvarianten..
...eehh, lite hoppteknikhjälp får vi allt be om när vi kommer tillbaks till Göteborg.
När man är färdig kan man fortsätta jobba på sitt hål!

5 kommentarer:

Y sa...

Jag gissar att hon inet har några problem med långhoppet iaf... =) Eller iofs, om hon hoppar så långt ifrån på lången oxå så landar hon kanske mitt i. =)

Anonym sa...

Underbart!

kram anna & felix

cecilia sa...

Heja Luma - ser grymt ut!!!

King sa...

Snygga hinder! Bra gjort i värmen. Fälttävlan för hundar? Kan det vara ngt? Bra extern belöning också, ett hål!!!

Håll tummarna för att vi tar oss runt imorgon, då blir det premiär på riktigt på agility planen. King gillar också att hoppa!

Amanda Axelsson sa...

Hejhej!

Måste säga att jag är kär i din hund.. Vilken sötnos!

Och hopptekniken går ju att fixa :)
Ett tips är att variera avstånden från hinder till hinder.. Och även höjden lite grann.
Det gör dom även lite smidigare :)
Sen är längden också bra att variera lite.

Lycka till!