torsdag 22 juli 2010

Gbg-Koster

Luma och Cartman tittar på Udos övningar.
Vi är tillbaks på Koster igen, men på 2 dagar i Göteborg tycker jag att vi hann med det viktigaste. Vi hann träffa Felix+matte och fick bada och busa med dem. Vi hann också med att både gå kvällspromenad och sen träna lite på GMBK igår på dagen med Ninja och de små svarta. Det var varmt som 17, men eftersom vi hade 4 hundar med oss så varvade vi hela tiden. När 1 hund gjorde en övning fick de andra sitta i svala hinderförrådet och vänta på sin tur. Luma fick börja träna lite på gungan. Vi sänkte den så mycket det gick och stagade upp den i båda ändarna. Cecilia fanns på ena sidan och jag på den andra, Luma fick springa mellan oss och kampa med roliga leksaker. Efter ett tag arrangerade vi den så att den rörde sig lite grand när hon sprang, det gick likabra det. Jag kände mig jättenöjd när jag åkte därifrån.

Sen hann jag såklart med lite saker utan Luma också. Morgonfika i solen med en ateljékompis och sen en snabb garnshopping på stan. För såklart när man ger sig på att sticka en restgarnströja så räcker ju inte restgarnerna, utan man får glatt köpa nytt iallafall...
Jag hade tänkt mig ett stopp på IKEA på väg upp mot Strömstad, men med gassande sol var det otänkbart att lämna Luma i bilen så det får vänta lite.
Framme på Koster ser Luma till att bästa stolen går till henne. Något annat är ju inte att tänka på.

..och restgarnströjan saknar snart bara en ärm..

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Luma var superduperduktig! Jag längtar tills ni kommer hem igen så vi kan fortsätta träna!!

King sa...

Snyggaste restgarnströjan som jag har sett!

Jag tycket att stickade tröjor är så snygga men tyvärr kliar det på kroppen bara jag ser en....

Kul att träna, jag hoppas lite på att svalkan håller i sig, så ska vi också försöka träna lite...duktiga är ni båda!