fredag 4 december 2009

Fredagsmys

Julskyltat på Haga Nygata.


Jag gick på stan en sväng förut, det var första gången på väldigt länge. Det var riktigt mysigt, en stund iallafall. Jag gick genom Haga där det var lite smakfull jul, nere i city var det inte så trivsamt längre, snarare mer åt hysteri. Redan. Puh.


Hemma försökte jag bjuda Luma på ett avocadoskal. Primus älskade det, han kunde gnaga med framtänderna en hel kväll i skalet så det var helt rent inuti. Luma fnyste, hoppade på det med frambenen och började leka med det istället...


3 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Lagom är bäst heter det ju och det verkar ju stämma på Hagas julskyltning. Det "amerikanska" stuket kanske inte har hittat dit ännu.

Har nog aldrig hör att en hund gillar avocadoskal - måste jag prova på Myran - gillas det inte så går det ju helt klart att leka med, ha, ha

King sa...

Julmys, är så härligt! Helst sådär lite gammaldags.

Det är nog mer lek & bus än hunger i en gårdshund?
Ha' en härlig 2:a advent!

Y sa...

Har en som gärna slukar skalet helt och en som bara tittar förebrående p mig när jag försöker erbjuda henne avocado... =) Alla äro olika!

Ja, det är grymt skönt med bil! Tror jag ska byta klubb till GMBK (är med i Lerum nu), det är ju lite enklare att ta sig dit nu när man har hjul. =)

Vi ska inte ställa, men däremot kommer jag försöka vara där all min lediga tid! =P