tisdag 22 december 2009

Årets mörkaste dag...

Massor av snö i Göteborg och det snöar fortfarande. Nu när jag inte ska ut på vägen känns det bara mysigt. Vi har tittat på film ikväll, där var en massa isbjörnar som sprang omkring. Det tyckte Luma var spännande. Hon tuggade på ben och tittade och jag stickade på en mössa och började frosta av kylskåpet. En sån här tid har väl folk fullt av mat i kylskåpet, mitt var ekande tomt så det var lika bra att passa på att få bort lite is. Får köpa lite mat i morgon istället.

Vi har tränat med Elsa idag igen, det var roligt, de gillar verkligen varandra. Inomhushallar luktar gott, Elsa hittade en fläck att kissa på och en stund senare hittade även Luma en. Fast Luma hade trosor på sig så hon kissade i byxan! Hur man än skrubbar på fläckarna så är det nog ingen match för en hundnos att hitta dem på golvet...
Jag jobbar fortfarande med svängarna. Det där att "torrgå" utan hund är nog väldigt bra. Ska man göra en halvhalt innan man svänger eller ska man liksom svänga i farten? Hur som helst måste jag nog bestämma mig snart.

Nu skall vi snart gå och lägga oss. Luma har sovit oroligt sedan hon började löpa. I vanliga fall kryper hon ner under täcket och sover som en stock. Nu vandrar hon omkring och kommer inte till ro. Inatt så vaknade jag av att hon höll på att dra ihop en hög med mina kläder, där bäddade hon grundligt innan hon sov en stund där...

1 kommentar:

King sa...

Mysigt med hemma kväll i snöyran!

Sakta in ngt, kortare steg och sväng.

Om jag nu minns rätt så när hunden sitter i utgångsposition och när den ska följa med , fot, så börja med vänster ben och när den ska stanna kvar börja med höger, eller tvärt om...
Svårt att tänka på hur man gör med sig själv när fokus är att hunden ska med...men gör man rätt så underlättar det för hunden, sägs det.
Ha' en fortsatt mysig kväll!