onsdag 2 december 2009



Jag bor i Lerum denna veckan och passar hus + djuren. Djuren består av 3 hästar, 3 katter och så Rose-Marie förstås. Luma och jag har fått anpassa oss efter Rose-Maries rutiner för hon talar då om hur det skall vara. Hon skall tex ut och bajsa 4.30 varje morgon! Herregud, Luma går i koma vid den tiden, men hon har också gått ut på toa eftersom det verkar vara det man gör då. Tycker Rose-Marie att Luma har hittat en bättre sovplats, ja då lägger sig Rose-Marie helt sonika PÅ Luma, som såklart flyttar på sig med engång. Är Rose-Marie hungrig eller nödig, ja då ser hon till att alla får veta NU-NU-NU, för verbal är hon.
Igår var hon med mig och Luma i ateljén, hon satt i fönstret och skällde på dem som hade mage att passera. Hon luktade häst och var söt som socker.
Hon är för pratsam för att kunna ha i lägenhet, men så följsam att hon skulle kunna gå lös överallt, och det är ju på sätt och vis ganska praktiskt med en hund som alltid talar om vad
hon vill.



1 kommentar:

Myran o Matte sa...

Låter som en väldigt personlig dam med väl inrotade (o)vanor! Skulle kunna tänka mig att ni är rätt trötta efter en veckas gå-upp-mitt-i-natten passning. Semester på gång eller????