torsdag 6 augusti 2009

Mörholmen




Ett märkligt soldis låg över horisonten hela dagen.

Varmt idag med. Luma var med ute på holmarna igår och det gick bra. Jag har blivit så nojjig över värmen sedan vi ställde ut i Borås. Där var det en hund som kollapsade och faktiskt dog senare. Riktigt otäckt. Igår var vi på "Mörholmen", en fantastiskt vacker holme, den yttersta, den ligger så långt västerut man kan komma i Sverige innan gränsen till Norge. Vi var laddade med både paraply och kylfilt och Luma ville som vanligt ligga i solen istället. Tur att hon är simkunnig så jag kan lura ner henne i vattnet då och då.
Fröken har äntligen kommit på att det är mysigt att äta ute. Igår åt hon 3-dubbla portioner mat, både på holmarna och hemma. Hallelulja, ingen blir gladare än jag. Kanske är hon inne i någon ny tillväxtfas eller så, hon har ätit jättebra sedan vi kom till Tollarp förra veckan.

3 kommentarer:

Marina sa...

Hejh
Så fin och intressant blogg du har här och jag har länkat dig på min hundlänksida.
Titta gärna in till mig.
http://hem.passagen.se/yamahatjej/

Skriv något i min gästbok 2009.
Önskar svar tillbaks.

Ha det så bra så länge.

Udo sa...

Jag säger bara: färssssssssssskmat! Till och med emo-Cartman vräker i sig varje dag.

Y sa...

Gud, så fint ni har det därute! Och vilket jättevackert kort på Luma, hon är verkligen otroligt söt! =)

Blir lite avis på er som är vid havet, fast insjön funkar faktiskt det med (och så finns det lite mer skugga åt mig som är så solskygg...) =P Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg, det fina vädret ska ju hålla i sig.

Kram/Y