torsdag 20 augusti 2009

Bättre....?

Jag tror att Luma är bättre. Det känns så och idag har hon inte spytt. Verkar inte heller illamående längre. Så skönt. Hon vill ha mat hela tiden, det få hon ju inte, men jag har kokat ris och fisk och det hör till favoriterna. De första dagarna ville hon inte dricka alls tills jag kom på att vattnet som jag kokat fisken i var supergott. Så nu dricker hon massor av fiskvatten! Nu känner jag att hon är såpass bra att jag vågar åka upp till Koster ikväll igen. Var rädd för att sitta med en akut sjuk hund på ön och ingen veterinär.



Annars har det känts ok att vara i Gbg igen, den här tiden är det en idyll att bo i Kungsladugård/Majorna. Det är bra att vara ifrån sin lägenhet ett tag, man ser den på lite anorlunda sätt när man kommer hem igen. Jag har inte gjort annat än slängt saker de här dagarna. Väldigt bra, jag skall fortsätta när jag kommer tillbaks.

2 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Så väldigt bra att allt är på bättringsvägen. Supertips med fiskvattnet. Jag har kört med leverpastej utspätt i vattnet alt. köttfärs när det har varit drickproblem. Kasta för mig också, för gud så mycket onödigt man blir hemmablind på. Ha det gott på Koster!

Y sa...

Skönt att hon mår bättre! Det där med dåliga magar drabbar ju tyvärr även de mest ståltarmade hundar någon gång i livet. Jag kör alltid svält en dag, sedan precis som du ris, vit fisk och kyckling några dagar och det har alltid fungerat super! =) Kör förresten ungefär samma kur om jag själv blir sjuk, vi är ju inte så olika våra älsklingar rent fysiologiskt. =)

Skönt med storslängning! Jag är tyvärr oerhört dålig på sådant, är mer för att spara, spara, spara!