onsdag 26 augusti 2009

Eftermiddagen

En lugn eftermiddag med lagom många händelser för en som haft ont i magen...



Vi fick fika och mat hos Frida och Hjalmar. Luma sov i mitt knä ända tills Hjalmar 1.5 år började kasta spagetti på golvet, då var det svårt att fortsätta vara still i knät.




Sen spanade vi in den roliga lekkorgen med div dockor och plastdjur...



..och på vägen hem fick vi omkull den här söta pojken som bara var 2 månader yngre än Luma. Leo heter han och kom från en uppfödare i Växjötrakten berättade hans "mormor" som var dagmatte idag.

Bra Lumadag!

5 kommentarer:

Myran o Matte sa...

Knepigt att det magonda inte vill ge sig riktigt. Usch, man blir så stressad när inte djuren är helt okej. Förstår att det har blivit lite bättre om man kan vräka omkull en "karl".

Y sa...

Förstår att det var svårt att hålla tassarna borta när det vankades spaghetti! =) Men jobbigt med det magonda, hoppas det går över snart. *håller tummarna*

Kan inte hjälpa att bli lite road av att läsa om spökena, det är sååå skönt att den tiden är över för oj, vad jag gärna slipper den! =) Visst kan man väl få ett och annat skratt, men på det stora hela hade jag ändå hellre varit utan den. =/

Men, personal på HDK? Jobbar du där parallellt med Dalsland? *bara nyfiken*

Lina sa...

Men så roligt! Leo är ju (nog)en Götängens...precis som Cärla! De är halvsyskon eller faktiskt mer därtill. Deras respektive mammor är mor & dotter, som är parade med samma hane. Cärla & Leo har alltså samma pappa! Tyvärr har vi aldrig träffat honom, men hans kullbror "Olsen" är en riktig goding! Hälsa dem jättemycket från Cärla & Mig!!!

Länk till Götängens kennel, som jag varmt kan rekommendera. Ninni har toppenhundar!

http://www.marklanda.dinstudio.se

Jenny Beckman sa...

HejYohanna! Hm det är ju lite komplicerat med mitt jobb. Jag är ju anställd av Gbg-universitet på en skola som heter HDK Steneby, det är en filial till HDK i gbg fast den ligger i Dalsland...Så möten och planering gör vi oftast på HDK i gbg...

Lina! Vad kul att Leo och Cärla är från samma familj, Leo är jättetrevlig och jag hoppas vi träffar honom igen för Luma gillade honom skarpt!

Jenny

Lena sa...

Tack snälla, vi är så jätteglada för det, känns som bästa vinsten. Jag kommer väl ihåg hur det kändes, så lycklig man var. Ser att ni har det supermysigt där nere. Ska åka söderut nästa helg för att hämta hem en kille, så spännande, längtar som en galning. Ha det toppenbäst så hörs vi.
//Bensbybruttorna