torsdag 26 februari 2009

Ringträning

Ikväll har Luma och jag åkt ända till Sjövik för att vara med på en öppen ringträning. Jag hade fått för mig att det skulle vara inomhus men icke. Det var svinkallt men jag tycker att det funkade bra ändå, fröknarna hade med sig koner och ett trimbord att stå på. Luma fick beröm för att hon kunde "stå" som kommando. I vårat fall betyder det för närvarande inte att hon står snyggt, utan mer att hon inte sätter sig ner. På trimbordet så fick "domaren" sig en rejäl puss och efter tandvisningen så vände sig Luma direkt till mig och så uppfordrande ut. Sötnos, hon får alltid godis efter att ha visat tänderna. Det var bra att någon anan tittade lite på hur hon rörde sig, jag fick gå snabbt och springa långsamt. Trodde att hon skulle falla över i galopp när jag sprang men hon sträckte ut i ökad trav och det såg ganska bra ut. Nu är hon helt slut och har rullat ihop sig till en liten korv i sängen.
Hoppas på att det såsmåningom blir någon ringträning i gårdshundsklubben också, så att vi kan få lite mer tips om hur gårdshundarna ställs på bästa sätt..

Hemma har Luma upptäckt att hon får plats på fönsterbrädan!

Imorgon blir det möte hela dagen på HDK för mig och Lumisen får vara med "mormor och morfar" i Lerum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det kul med ringträning?! Hoppas utställningen går bra för Luma-fian. :-D