måndag 2 februari 2009

Kosterhelg



Luma och jag har varit på Nord-Koster i helgen. Hon har inte varit där sedan i höstas då hon var pytteliten, nu är hon nästan stor och kan röra sig utanför trädgården. Vår snälla granne hade satt på värmen och tänt en brasa när vi kom. Skönt, annars brukar huset vara som ett kylskåp när man kommer på vintern.



Jag har haft lite dåligt samvete då jag har gått längre promenader med henne än jag brukar, men vi har tagit det otroligt lugnt däremellan så jag hoppas det inte gör så mycket. Jag tycker att det är svårt att avgöra hur mycket som är "lagom" att gå med henne.






Luma har upptäckt att hon är en äkta "råttehund" hon grävde så det sprutade på sork-ängen! Lycka!


En kväll var vi bjudna på middag hos Tängs. Där fanns det två katter (Hjalmar och Ture) , det gick jättebra, kattmaten smakade dessutom delikat. Sent blev det och Luma och jag fick skjuts hem på den 4-hjuliga motorcykeln. Äventyr.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Härliga bilder. :-)

Anonym sa...

Åh, sån härlig helg ni haft tillsammans!

Min veterinärkompis har gett mig en riktlinje om vad en valp mår bra av i motion: 6 månader = 1 timmes promenad. Men naturligtvis klarar de längre då och då, men man kanske inte skall gå flera timmar varje dag.

Så kul det är att följa dig och din lilla gårdis! Ha en skön dag!

Hot Hippi sa...

Härliga Kosteröarna.
Jag har många ljuvliga minnen från helt underbara öar och knorren med kostertaxin är inte fel!
Klart en gårdis trivs där!
Lyckliga Luma

Anonym sa...

Hej
Jag tänkte träna imorgon (lördag) mellan ca 10.00-12.00 på kallebäck. Ses där?

Felix & Anna