torsdag 12 februari 2009

Kärringrally mm

Igår var det en lång dag för Luma. På förmiddagen åkte jag, mamma och Luma på ett så kallat "kärringrally". Dvs vi åkte till Kinna och gick runt i garn- och tygoutletbutiker. Vårat rally var något förkortat då vi egentligen bara var inne i 3 butiker. Det fanns så mycket att jag tillslut nästan inte kunde köpa någonting, vilket såklart var ganska bra. Det blev iallafall lite strumpgarn och ett nytt tjocktäcke från Granngården till Luma. Det kom till användning på morgonpromenaden idag.



På kvällen var det klickerkurs. Vi har haft ett lååångt uppehåll men äntligen är vi igång igen. Lite nya hundar och ny miljö är bara det en grym träning för oss. Igår tränade vi burlekar, att göra buren positivt laddad så att hunden frivilligt väljer att vara där. Bra om man tävlar eller håller på med utställning tex. Luma älskar ju sin bilbur, men vi har aldrig använt oss av buren utanför bilen så det blev ändå en helt ny träning. Vi fick låna en stålbur av Cecilia , vår egen är en i tyg och lite svårare att träna med.. Kanske är det bra att ha en stålbur också, tygburen är ju trygg och intäckt, men borde kunna bli otäckt varm? Iallafall blev jag jättepeppad av våran duktiga klickerfröken Jenny ,hoppas att hon kan tänka sig en fortsättning såsmåningom med en intro till tävlingslydnaden.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Köp ingen stålbur Jenny, jag tror jag har en ihopfällbar stående i källaren som du kan få. Jag kollar detta de närmsta dagarna och återkommer.

Jenny Beckman sa...

Nämen, vad snällt!!!!

King sa...

Det är läskigt med röntgen och så, men också en självklarhet. Pompe har en B & en C höft.
Klurar på åldern, kan det spela ngn roll?.
Jag har fått en studie om olika lugnande medel. Jag mailar gärna över den om du vill ha den.

Taxen är super söt, första taxen som jag sett i tröja!

Anonym sa...

Samma täcket som Cärla har...fast hon har vuxit ur sitt (slutar vid midjan nu). Funkar jättebra ute, men lämnar jag henne i bilen med det krångalar hon sig ur på två röda sekunder!