fredag 6 februari 2009

vittvittvitt

Har varit i Dalsland och jobbat i 2 dagar. Snösnösnö i massor och sjukt vackert, som ett vykort. Tycker att det är ganska läskigt med snön på vägarna nu, efter att jag hamnade i diket. Men det gick ju bra och jag kör försiktigt. Ju närmare Göteborg jag kom med bilen blev det mindre snö, skitigare och fulare vägren... Jaja, nu skall jag inte åka upp på några veckor, det blir hemmaplanering och jag ser fram mot att jobba lite i ateljén också.


Luma och syrran

I onsdags fick vi följa med när Lumas uppfödare Martina besiktigade sin senaste kull gårdisar. Grymt söta, blev helt valpsjuk, det var 3 viltfärgade med ljusbruna huvuden..Martina hade även tagit med Lumas syster för att miljöträna henne lite. Det var så roligt att se dem tillsammans. De var ungefär lika höga men systern hade lite kraftigare ben och tassar, Lilly(?) är också svartvit men Luma var renare i teckningen. Så söta, samma sort och typ liksom. Jag kan inte låta bli att jämföra Luma med andra tikar hela tiden, jag har varit lite rädd för att hon skall bli för "pluttig". Jag ser ju att hon är högst normalväxt och hon kommer ju dessutom växa och muskla på sig ett tag till, men kan ändå inte låta bli att snegla. Tror det kan ha att göra med att min tidigare hund var såpass mycket större och att rasen är helt ny för mig. Med "pluttig" menar jag nog att jag har varit rädd för att få en skör liten tjej som inte klarar av att hänga med. Men det verkar inte vara någon risk med Luma direkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hänger man med Udo och Cartman är man inte skör!

Anonym sa...

Även min lilla Chihuahua hänger med på det mesta. Igår lekte hon loss med bl.a. Chinese Crested på hundträff med ca 30 hundar! Så även om vi har små hundar så är de nog tuffare än många tror! :-)