tisdag 20 januari 2009

Till Dalsland


Jag tänkte att jag skulle vara så smart igår morse. Att jag skulle åka jättetidigt till jobbet så att jag kunde åka riktigt långsamt genom snön upp till jobbet i Dalsland. Tjena, jag åkte innan snöplogen hunnit vakna, inte bra. Kom riktigt långt i snögloppet, säkert 18 mil, innan jag började slira och TJOFF ner i diket på motsatt sida. Riktigt läskigt. Ironiskt nog så kom snöplogen strax efter jag kanat av och gjorde en ganska fin vägbana. Visste inte riktigt vad jag skulle göra eller ens var jag befann mig. Men efter ngr telefonsamtal och fantastiskt snälla människor så kom jag till jobbet till slut. Bilen blev bärgad och den fick jag hämta i Bäckefors efter jobbet. De hade fått bärga bilar hela dagen och tydligen var min den enda hela bilen de bärgat den dagen. Blev så glad, jag gillar verkligen min Felicia. De andra var kvaddade, urk, en sån tur man kan ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vännen, tur att du är oskadd!
Yes.. att bilen höll oxå!
Snälla kör försiktigt och efter "plogis" nästa gång.

kram anna

Anonym sa...

Vilken tur det gick bra!
Kör försiktigt.