söndag 11 januari 2009



Igår kokade jag kyckling som förhoppningsvis skall bli supergott inkallningsgodis. Tänkte även träna in Primus gamla visselpipa.


Vi kämpar på med hundskräcken, små hundar funkar i stort sett alltid, speciellt om de är lika Luma, såsom andra gårdshundar eller jack russlar. Stora hundar är det lite olika med, det verkar vara lite beroende på situation och utstrålning på hundarna. Imorse mötte vi en rottis som kom ganska hastigt runt en krök, vi hann inte se den förrän den bara var där. Det var ju förstås jätteotäckt och Luma skällde med slickad svans. Men hon är inte blockerad längre vilket jag ser som ett litet framsteg. Hon kan ta emot godis, det kunde hon inte från början, och hon vänder tom huvudet lite mot mig för att få slicka på mjukost-tuben, så det kanske går framåt om än väldigt långsamt. Senare på morgon promenaden när vi slutit upp med våra hundvänner(Udo och Cartman), mötte vi en griffon och en bordercollie-korsning. det gick jätte-jättebra och Luma lekte lite med dem. Blev väldigt glad över det.



En mycket ful t-shirt från Rusta som vi aldrig kommer att använda!

1 kommentar:

King sa...

Hej!
Jag satte King ner, Sitt och så släppte jag godis ovanför nosen, så att han inte kunde missa och sen efter ett tag så släppte det!
Idag fångade han min pappas keps som blåste iväg ute!

Hur gör man med mjukosten? Låter intressant!
Ha' det!
Birgitta