fredag 9 januari 2009

Passa på


Luma 7 veckor, så pluttig

När Luma var så trött och go efter viltspåret passade jag på att gå till restaurangen på min gata tillsammans med ngr vänner. Jag har ensamtränat henne lite varje dag, ibland bara när jag går till Konsum och handlar, ibland upp till 1,5-2 h. Nu var jag borta i ganska exakt 2 timmar (hann med både mat och vin!). Det var knäpptyst när jag kom hem igen, men hon låg och sov i hallen, så jag hoppas att hon inte varit jätteorolig. Hon brukar alltid ligga i sin fåtölj med fårskinnet när jag kommer hem, så nu blev jag lite orolig. Jag vill ju inte att hon skall stressa upp sig när jag är borta. Eftersom jag läst och hört att gårdshundar kan tycka att det är jobbigt att vara ensamna så har jag fösökt träna mycket i korta pass, så att det blir ganska självklart för henne att jag kommer och går. Primus var väldigt lätt att enamträna, han var en sån självständig kille, men Luma är liksom en annan typ så jag har varit mycket mer försiktig.


Luma i mitten med magen upp

Tänk att hon varit så liten. Nu är hon snart 6 månader och ca 33,5 cm hög och 5,6 kg tung!

1 kommentar:

King sa...

Hej igen!
Det kommer att gå bra att tälta! King brydde sig inget om det utanför. Jag upplever att om flocken är samlad så kopplar hundarna av men om ngn saknas, då håller dom koll tills alla är hemma igen.
Frej & Knatte är jättefina! Träffade båda i Tollarp och även så mamma Skipper! Riktig släktträff!!! Hör med Lena om inte Lumas bror Loke ska med på den Norrländska Tollarp-resan!? Han ser också jättefin ut!
Hur går godisträningen? King fångar riktigt bra!
Vi hörs!