tisdag 6 januari 2009

My Dog 2



Efter 2 dagar på My Dog känner jag mig ganska mör. Igår satt jag i gårdshundsmontern på förmiddagen och senare tittade jag på agilityn och shoppade. Luma fick vara hos min pappa och hunden Rose-Marie. Jag tycker att hon är för liten för att vara med "på riktigt" på mässan ännu. Hundarna i montern var så duktiga, bara svansviftningar och mys. Idag tittade jag när gårdshundarna ställdes ut, träffade bla Lumas uppfödare och hennes fina Frej. Jag tittade även lite på NM i Freestyle, blir helt matt av alla duktiga hundar och förare jag sett. Känns rätt fjantigt att vara så glad över den lilla backningen på typ tre steg som Luma gör...


nytt halsband och rea-täcke

Det finns ju hopplöst mycket trams att köpa, och shoppat har jag, men bra saker tror jag. Ett litet lager med tjursnoppar och grisknorrar, reflexväst, rea-fleecetäcke (-15 grader igår) och halsband. Sedan har jag plockat på mig ett antal provpåsar med mat som blir bra träningsgodis...

Luma godkänner tjursnopparna

Imorgon hoppas jag att Luma får ta sitt första viltspår, det skall bli grymt roligt att se hur hon reagerar....

1 kommentar:

Anonym sa...

Spårläggning idag?....jag är nyfiken, hur har det gått?

Vet ej hur vi/jag tänkte. Jag kan ju inte ha en galen Aussie som drar mig runt spåret. (jag vet att inte hunden skall dra en runt men det är inte alltid det blir som man tänkt) Det får isåfall vara någon annan som går med honom, eller hur?

Hörs sen : )